onsdag 4 januari 2012

Länge leve Fantomen!

Vi är med bil!! ÄNTLIGEN! Demonblå Faran är död- länge leve Fantomen!

Det här är INTE vår bil.... den här har jag googlat. Så alla vet. *Snälla skjut mig inte om du känner igen din grannes bil eller nåt. Jag tog en random och hittade inte adressaten att fråga. Det är väl inte så farligt?* Jag repeterar: det här är inte den bilen vi köpt utan en lånad bild.

Pimpmobilen blir kvar som sommarbil, och Dr Evils bil fick vandra vidare till en ny ägare.... Jag har ärligt talat inte varit så förtjust i den, den är fantastiskt snygg och det är kul att kunna köra om nån, men motorstarka vrålåk är inte riktigt min grej? Nu kan jag se vitsen med det för Dr Evils del, men den här gången har vi prioriterat komfort, utrymme och säkerhet och sen kompromissat det med den körglädje en biltokig ingenjör ändå kräver. Och jag är faktiskt nöjd? Det ska bli rätt skönt med en bil som inte riskerar att dö i nästa kurva, som faktiskt förmodligen överlever en krock i 50 km/h (eller iaf passagerarna) vilket är mer än vad man kan säga om Pimpmobilen samt faktiskt har en miljöklassning, vilket ändå är en ganska viktig aspekt för min del? Och framförallt är det vår gemensamma bil, inte Dr Evils dyra vrålåk som mina barn förstör med sina leriga fötter (enligt inbytesprotokollet finns en skada på tröskeln på passagerarsidans dörr.... sånt som uppstår när nån kliver i och ur med högklackat..... tssss.... som om jag skulle göra nåt sånt liksom?!) utan nånting vi kan gnissla tänder över tillsammans.

Påminn mig om alla mina lovord när jag väl superstressad nån morgon tankat vår nya miljöskönhet Fantomen full med bensin i stället för diesel så motorn skurit. Som sagt, påminn mig då.....

P.S Eller det kanske är en sån däringa med specialhål för tankningen så man inte KAN tanka fel? Det glömde jag faktiskt kolla!

2 kommentarer:

  1. Grattis till er nya bil! Komfort, körglädje och miljötänk ÄR viktiga saker. (om än liiite tråkiga)

    SvaraRadera
  2. Härligt med ny bil! Och framför allt härligt med miljövariant så klart. Heja dig för det!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!