måndag 30 april 2012

First we take Manhattan, then we take Berlin

I torsdag morse- jääääkligt tidigt- klev jag in i det minsta flygplan jag nånsin åkt i, tror det var 30 platser eller nåt, och landade en timme senare i Köpenhamn. Sen klev vi på ett betydligt större flygplan och landade ytterligare en timme senare i Berlin. Där försvann mitt bagage.... En glad kille med lustig brytning, en vådlig taxifärd till en bilfirma, samt 34 000 steg *det är sant. Jag driver inte med er*  senare  släpandes på hälften av Dr Evils bagage hittade vi vårt hotell..... Berlin är STORT! Det är djävulskt stort. Vi har cyklat runt staden, det fanns inte en möjlighet att gå runt som vi brukar försöka göra.

VI har gått, ätit bakelser, tittat på kulhål (hela staden är ju sönderskjuten- fortfarande!) åkt båt, cyklat, druckit för lite- hur man nu kan göra det i ölstaden numero uno- samt sovit otroligt gott! Typ så?

Igår kväll åkte vi hem i en sån här. Även den jäkligt liten=)


Nu ska jag jobba ett par timmar, och sen ta Valborg. Ha en superkväll alla!

*och just det. Mitt bagage. Den glade killen med den lustiga brytningen hade helt rätt- det löste sig fantastiskt bra och min väska anlände till hotellet före mig. Det ni!

6 kommentarer:

  1. Berlin är en fantastisk stad! Men jag tror aldrig att jag har druckit för lite där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej eller hur?? Jag fattar inte alls hur det gick till?

      Radera
  2. Åhh, vill också, har aldrig varit där...
    Vilken härlig blogg du har!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack=) Ja men det tycker jag du ska, det var faktiskt riktigt kul! Men min favorit über alles är fortfarande Riga. Ta det först=)

      Radera
  3. Är Berlin så jäkla stort? Är sugen på att åka dit.....
    Skönt att bagaget kom fram! Kram

    SvaraRadera
  4. Cool bil! Körde ni hem till Sverige i den raketen?
    Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!