torsdag 31 maj 2012

Förlåt mig karma

Trevande, sakta men säkert håller min nyreparerade bil och jag på att bygga upp vår relation igen. I den kampen anser jag alla medel vara tillåtna, men jag inser att trafikpolisen kanske inte håller med om det.... men hittills har det gått bra. Fördelen med att vara medelålders är att man är alltför feg för att våga sig på några dumdristigheter bakom ratten- 7 km över tillåten hastighet räknas blott alltför sällan som wild´n´crazy!
 
Jag vill även passa på att be karma om ursäkt för otillbärligt gnäll igår. Badrummet må ha varit kallt, men innehöll ändock varmvatten, i alla fall så mycket nu en 15 liters varmvattenberedare förmår skaka fram. Efter ett hysteriskt sammanbrott över det ständiga droppandet företog sig Dr Evil igår en heroisk insats att täta alla rör, men fick inse att det kopparskrot min snåle/optimistiske far samlat sen 1974 och som hittills använts för rörmokeri inte riktigt håller måttet. Nu har vi INGET vatten i sommarstugan.
 
Har man varit scout eller gjort lumpen känner man till begreppet "trepunktstvätt", dvs ansikte, armhålor, skrev skall tvagas oavsett väderlek och temperatur (osäker på vad reglementet säger om -30 dock?) för att upprätthålla hygienen i fält. En sådan utförde jag alltså i morse. Med kallvatten. Utomhus. I fyra grader. När det var dags för armhålorna bestämde jag mig för att deodorant är mer än tillräckligt för ändamålet!
 
Livet på landet. Är det inte härligt så säg?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!